B2b
Het online landschap verandert constant. Zo groeit het aantal e-commercebedrijven dat de zakelijke markt bedient aanzienlijk, en dat is niet zo vreemd. Business-to-business (b2b) verkoop biedt namelijk vele kansen. Welke dat zijn, lees je hier.
Zakelijke bestellingen zijn vaak groter dan die van consumenten, wat een hoger aankoopbedrag betekent, er vinden vaker herhaalaankopen plaats en die laatstgenoemden zijn veelal goed te voorspellen. Online verkopen aan bedrijven is dus niet gelijk aan online verkopen aan consumenten. Wij helpen je graag op weg in de zakelijke e-commercemarkt. Dat doen we onder andere door:
- Het keurmerk Thuiswinkel Zakelijk
- Onze jaarlijkse B2B E-commerce Markt Monitor
- Verschillende kennisevents en -artikelen
Alle artikelen in B2b
Filter op
-
Een succesvolle b2b-personalisatiestrategie in 6 stappen
Gepubliceerd op 5 december 2023KennisartikelOngeacht het product dat je verkoopt, de dienst die je verleent of de branche waarin je opereert: met personalisatie bied je je bezoekers en klanten een betere ervaring, versterk je klantrelaties en boost je conversies.
-
Praktijkervaringen van Manutan en Dimensio: Duurzaamheid als groeimotor in b2b
Gepubliceerd op 21 november 2023KennisartikelIn dit artikel lees je waar Manutan en Dimensio staan op het gebied van duurzaamheid en welke inzichten uit het duurzaamheidsmodel voor hen nuttig zijn.
-
De grootste valkuilen in b2b e-commerce: zo trap je er niet in
Gepubliceerd op 26 oktober 2023KennisartikelB2b-organisaties kunnen in verschillende valkuilen trappen als het gaat om het implementeren en beheren van een e-commerceplatform. Jurriën Kerstholt behoedt je voor die valkuilen.
-
Bluepaper - B2B: verhoog conversie en klantloyaliteit met Personalisatie
Gepubliceerd op 11 oktober 2023DownloadHoe verhoog je conversie en loyaliteit door middel van personalisatie in B2B e-commerce? Die vraag staat centraal in deze bluepaper.
-
Bluepaper - B2B E-commerce: gebruik Data om te versnellen
Gepubliceerd op 11 oktober 2023DownloadIn deze bluepaper ontdek je hoe je jouw data aan het werk zet om je e-commercedoelen te behalen.
-
Bluepaper - Duurzaamheid in B2B Commerce
Gepubliceerd op 11 oktober 2023DownloadOndanks de brede toepasbaarheid van het onderwerp duurzaamheid is het vaak lastig om er grip op te krijgen én te houden. In deze bluepaper verkent de expertgroep dit speelveld.
-
Sprinque: ‘Veilig groeien in de digitale wereld’
Gepubliceerd op 11 september 2023KennisartikelHet in 2021 opgerichte Sprinque heeft als missie om B2B-bedrijven veilig te helpen groeien in de digitale wereld. Vandaag spreken we Jeroen Ruigrok, Commercieel Directeur, over de groei van het bedrijf, de uitdagingen die zij meemaken en hoe Sprinque de leden van Thuiswinkel.org verder kan helpen met deze unieke waarde.
-
User experience bij betalingen zorgt voor hogere conversie ook in b2b
Gepubliceerd op 18 november 2022CategorieBiller en Pay. gaan samenwerken om zakelijke achteraf betaaloplossingen te bieden. Dat verdient de zakelijke markt, want de afgelopen jaren was er in de B2B-markt (te) weinig aandacht voor nieuwe technologische oplossingen.
-
Naar een toekomstbestendig businessmodel in b2b
Gepubliceerd op 27 oktober 2022KennisartikelIn de snel veranderende digitale wereld is het van groot belang mee te bewegen met de behoeften van de klant.
-
B2B e-commerce, welke stappen moet ik zetten?
Gepubliceerd op 18 oktober 2022CategorieDe expertgroep Advanced B2B E-commerce ging aan de slag met de onderzoeksvraag: Hoe kan ik als fabrikant of groothandel groeien met e-commerce. En welke architectuur ondersteunt dit maximaal?
-
B2B E-commerce Markt Monitor
Gepubliceerd op 17 oktober 2022DownloadDownload de B2B E-commerce Markt Monitor
-
Even voorstellen: Thuiswinkel Zakelijk-lid Picknickbox.nl
Gepubliceerd op 12 oktober 2022In dit artikel stellen wij jullie graag voor aan nieuw Thuiswinkel Zakelijk-lid Picknickbox.nl
Veelgestelde vragen
-
Bij verkoop aan consumenten moet je jouw prijzen inclusief btw te vermelden. Als je aan bedrijven levert, dan kun je daarnaast de prijs exclusief btw vermelden.
Daar is wel een voorwaarde aan verbonden: de prijs inclusief btw moet genoeg duidelijk zijn en genoeg opvallen voor de consument. Je mag dus bijvoorbeeld niet de prijs exclusief btw groot vermelden en de prijs inclusief btw in kleine, onopvallende letters.