Garantie
Fabrieksgarantie, wettelijke garantie, garantie die je bij kunt kopen… Zoveel verschillende soorten garantie, met zoveel verschillende betekenissen. Hoe zit dat nou precies?

In de wet staat dat een verkoper “een deugdelijk product moet leveren”. Dit betekent dat een product moet doen wat er redelijkerwijs van verwacht mag worden en dat het product de eigenschappen bezit die voor normaal gebruik daarvan nodig zijn. In deze artikelen lees je alles over garantie. Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met onze juristen.
Meer weten over wet- en regelgeving op ons afkomt?
Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de
Alle artikelen in Garantie
Filter op
-
Wat te doen met een beschadigde retour?
Gepubliceerd op 26 april 2021KennisartikelHoe om te gaan met producten die gebruikt, beschadigd, zonder doos of onvolledig retour komen?
-
Uitgesproken Ank: Nieuwe wetgeving
Gepubliceerd op 22 juni 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een gekochte wasmachine waarbij na 31 maanden het glas is gesprongen.
-
Brief implementatiewet
Gepubliceerd op 25 januari 2022DownloadNederlandse retailers mogen geen vergoeding bij de consument in rekening brengen als een product na twee jaar stuk gaat.
-
Uitgesproken Ank: Gratis reparatie
Gepubliceerd op 24 maart 2021KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een stofzuiger die gerepareerd moest worden wegens een storing.
-
Uitgesproken Ank: Horloge schiet in normaal functioneren tekort
Gepubliceerd op 1 september 2021KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over het functioneren van batterijen die in bepaalde horloges zitten.
-
Uitgesproken Ank: Drone vliegt weg
Gepubliceerd op 25 januari 2019KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een drone die is weggevlogen.
-
Mijn product is kapot
Gepubliceerd op 2 december 2015KennisartikelIedereen maakt het weleens mee. Je hebt een product gekocht en dit product gaat al snel kapot. Heel vervelend natuurlijk! Bij Thuiswinkel.org ontvangen we hierover dan ook veel klachten en vragen.
-
E-commercewetgeving tijdens de coronacrisis
Gepubliceerd op 7 april 2020Video