Logistiek
E-commerce is een 24/7 business waarvan steeds meer consumenten verwachten dat ze de bestelling kunnen ontvangen waar en wanneer het hun gelegen komt. Daarmee is het optimaliseren van de logistieke processen binnen en buiten het bedrijf is een belangrijk vraagstuk.
Trending artikelen
-
E-commerce Delivery Footprint Monitor
Gepubliceerd op 15 december 2023DownloadDownload de E-commerce Delivery Footprint Monitor.
Waar zet Thuiswinkel.org op in?
- Oplossingen in de markt die tegemoet komen aan groeiende en veranderende afleverwensen van consumenten, zoals bezorging op maandag of op afspraak. Inclusief retourstromen.
- Ruime mogelijkheden voor creëren van afhaalpunten, zonder dat deze onnodig worden gekenmerkt als detailhandel.
- Logistieke dienstverleners: werk aan pan-Europese oplossingen voor een efficiënte en effectieve grensoverschrijdende logistiek om cross border e-commerce te stimuleren.
- Vereenvoudig en moderniseer het Europese btw-systeem, om grensoverschrijdende logistiek te vereenvoudigen. Creëer een one-stop-shop voor btw-issues, zodat webwinkels één loket hebben voor alle EU-landen waarin zij aan consumenten leveren.
Feiten en fabels over e-commerce
Maar hoe zit het eigenlijk met onze sector? Hoe groen zijn we en wat gebeurt er eigenlijk met de retouren? Is online winkelen duurzamer dan fysiek winkelen?
Alle artikelen in Logistiek
Filter op
-
3 essentiële tips om de drukte van Black Friday goed door te komen
Gepubliceerd op 4 oktober 2024CategorieOnze Business Partner Yours Value Logistics deelt drie praktische tips om je webshop zo efficiënt mogelijk te laten draaien tijdens de drukke periode rondom Black Friday.
-
Elektrische bus besturen met B-rijbewijs mag een jaar langer
Gepubliceerd op 21 juni 2024Elektrische bus besturen met B-rijbewijs mag een jaar langer.
-
De reis van een retour
Gepubliceerd op 9 januari 2024Wat gebeurt er met jouw retour en hoe kun je ervoor zorgen dat het succesvol opnieuw verkocht kan worden?
-
E-commerce Delivery Footprint Monitor
Gepubliceerd op 15 december 2023DownloadDownload de E-commerce Delivery Footprint Monitor.
-
CO2-uitstoot per e-commercepakket afgelopen 5 jaar met 56% gedaald
Gepubliceerd op 14 december 2023CategorieLees hier alles wat je wilt weten over de last mile in de e-commercesector.
-
Maar expertgroep, wat heb je nu geleerd? Internationale lessen op Marketplaces
Gepubliceerd op 16 november 2023KennisartikelEen groep experts van ShoppingTomorrow zet een aantal geleerde lessen op een rij, van dingen die voor de hand liggen en toch vaak worden vergeten, tot onaangename verrassingen.
-
De logistieke reis van morgen: een blik op 2050
Gepubliceerd op 6 november 2023KennisartikelWelkom in het jaar 2050, waarin we getuige zijn van een wereld die is veranderd in een levendig en efficiënt geheel.
-
Jumbo: ‘Klanten Bezorgeloos bestellen vaker en geven meer uit’
Gepubliceerd op 30 oktober 2023Bezorgabonnement Jumbo Bezorgeloos van de gelijknamige super werd vorig jaar in Nederland uitgerold. Tijdens Shopping Today deelde Tim Hehenkamp, directeur e-commerce, tech en data, de eerste bevindingen.
-
Bluepaper - Internationaal opschalen via Marketplaces
Gepubliceerd op 11 oktober 2023DownloadMarketplaces over de hele wereld blijven groeien en bieden kansen om buitenlandse markten te betreden. Maar waar begin je met het opschalen van je bedrijf over de grenzen heen en welke valkuilen zijn er?
-
Bluepaper - Warehouse logistiek in een maatschappij met schaarse arbeid
Gepubliceerd op 11 oktober 2023DownloadIn deze bluepaper gaat de expertgroep op zoek naar antwoord op de vraag hoe de logistieke sector in Nederland met toenemende schaarste om moet gaan.
-
Stappenplan productveiligheid voor fulfilment centers
Gepubliceerd op 12 september 2023KennisartikelHeeft u een fulfilment center in de EU? U bent in sommige gevallen verantwoordelijk voor de veiligheid van de producten die u opslaat en verstuurt. Lees hoe u aan de regels voldoet.
-
Cross-border verkopen: zo richt je je logistieke processen in
Gepubliceerd op 9 augustus 2022KennisartikelBen jij belast met het regelen van de logistiek binnen jouw e-commercebedrijf in de b2c-sector en willen jullie internationaal gaan groeien? Dan sta je voor de uitdaging om vanuit de bedrijfsstrategie keuzes te maken rondom het inrichten van je voorraadopslag en het vervoer van je producten naar je klanten over de grens.
Veelgestelde vragen
-
Als je aangeeft dat je binnen een dag levert, dan kan de consument je daaraan houden. Als je niet op tijd levert, mag de consument kosteloos ontbinden. Je moet als verkoper dus waar kunnen maken wat je belooft.
De gestelde termijn is in principe een bindende termijn. Als blijkt dat je dit niet kunt waarmaken dan dien je te vermelden dat je 'meestal' binnen een bepaalde termijn levert of iets soortgelijks. Je kunt een leveringstermijn ook ruim aangeven zoals ‘1-3 dagen’ of ‘een week’.