Logistiek

E-commerce is een 24/7 business waarvan steeds meer consumenten verwachten dat ze de bestelling kunnen ontvangen waar en wanneer het hun gelegen komt. Daarmee is het optimaliseren van de logistieke processen binnen en buiten het bedrijf is een belangrijk vraagstuk.

Logistiek Panorama

Trending artikelen

Waar zet Thuiswinkel.org op in?

  • Oplossingen in de markt die tegemoet komen aan groeiende en veranderende afleverwensen van consumenten, zoals bezorging op maandag of op afspraak. Inclusief retourstromen.
  • Ruime mogelijkheden voor creëren van afhaalpunten, zonder dat deze onnodig worden gekenmerkt als detailhandel.
  • Logistieke dienstverleners: werk aan pan-Europese oplossingen voor een efficiënte en effectieve grensoverschrijdende logistiek om cross border e-commerce te stimuleren.
  • Vereenvoudig en moderniseer het Europese btw-systeem, om grensoverschrijdende logistiek te vereenvoudigen. Creëer een one-stop-shop voor btw-issues, zodat webwinkels één loket hebben voor alle EU-landen waarin zij aan consumenten leveren.

Feiten en fabels over e-commerce

Maar hoe zit het eigenlijk met onze sector? Hoe groen zijn we en wat gebeurt er eigenlijk met de retouren? Is online winkelen duurzamer dan fysiek winkelen? 

Hier lees je de antwoorden   

Alle artikelen in Logistiek

Filter op

Artikelsoort

Veelgestelde vragen

  • Als je aangeeft dat je binnen een dag levert, dan kan de consument je daaraan houden. Als je niet op tijd levert, mag de consument kosteloos ontbinden. Je moet als verkoper dus waar kunnen maken wat je belooft.

    De gestelde termijn is in principe een bindende termijn. Als blijkt dat je dit niet kunt waarmaken dan dien je te vermelden dat je 'meestal' binnen een bepaalde termijn levert of iets soortgelijks. Je kunt een leveringstermijn ook ruim aangeven zoals ‘1-3 dagen’ of ‘een week’.