Online reviews hebben een grote invloed op de koopbeslissing van de consument. Het is daarom belangrijk om reviews van klanten te verzamelen en te delen met andere consumenten. Zo straal je extra vertrouwen uit en vergroot je de kans dat consumenten voor jou kiezen en niet voor je concurrent.

Reviews Panorama

Maar hoe verzamel je die reviews? Wat mag daarin wel en niet? En hoe ga je om met negatieve reviews? Die laatsten hoeven zo slecht nog niet te zijn. Het gaat erom dat je er als bedrijf netjes mee omgaat en een helder antwoord formuleert. Op deze pagina laten we je de mogelijkheden van reviews zien. 


Bekijk de veelgestelde vragen over reviews

Alle artikelen in Reviews

Filter op

Artikelsoort
  • Het belang van reviews

    Gepubliceerd op 6 maart 2024
    Kennisartikel

    In dit artikel bespreken we de kansen die reviews jouw webshop bieden.

    Reviews (1)
  • Wetgeving over reviews

    Gepubliceerd op 10 februari 2023
    Kennisartikel

    Per 28 mei 2022 is er wetgeving in werking getreden die verplichtingen aan webshops oplegt op het gebied van reviews.

    Wetgeving Over Reviews 800 X 400
  • Richtlijn ACM: De do’s en don’ts bij reviews, testimonials en likes

    Gepubliceerd op 16 maart 2020
    Kennisartikel

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding.

    Reviews Hand Met 5 Sterren 800X400
  • Nieuwe regelgeving: transparantie over reviews

    Gepubliceerd op 22 februari 2022
    Kennisartikel

    Vanaf 28 mei treedt er een nieuwe richtlijn in werking. Dit heeft impact op het tonen van reviews.

    Thuiswinkel Reviews Lijstweergave 800 X 400 Houten Blokjes Met Sterren
  • Reviews ook onmisbaar in de b2b-wereld

    Gepubliceerd op 18 juli 2017
    Kennisartikel

    Het bekijken van reviews zit helemaal ingeburgerd in ons systeem; die knop zetten we niet opeens uit als we in de rol van zakelijke koper kruipen.

    Online Reviews
  • Longread: Is reageren op reviews het nieuwe webcare?

    Gepubliceerd op 10 september 2019
    Kennisartikel

    Nog nooit was de mening van anderen zó zichtbaar en bepalend voor ons koopgedrag als nu.

    Online Reviews (1)
  • Reviews

    Gepubliceerd op 31 maart 2021
    E-learning

    In deze e-learning leer je van experts Kenzo Brock (Product Specialist) en Janneke Sprangers (Marketing & Communicatie Specialist) van Kiyoh, hoe reviews een positieve invloed op de conversie én de online zichtbaarheid van je webshop hebben.

    Reviews Sterren Toetsenbord
  • E-learning: Reviews

    Gepubliceerd op 9 maart 2021
    Video
    Reviews Sterren Toetsenbord
  • Wijnand Jongen over nep reviews

    Gepubliceerd op 13 januari 2021
    Video

    Wijnand Jongen, directeur bij Thuiswinkel.org, was te gast bij BNR Nieuwsradio om te praten over nep-reviews.

    Online Reviews
  • ACM pakt handel in nepreviews en neplikes aan

    Gepubliceerd op 25 juni 2020

    Op internet zijn partijen actief die handelen in nepreviews, neplikes en nepvolgers. De ACM treedt op tegen partijen die misleidende beoordelingen online aanbieden en gebruiken.

    Reviews Sterren Beoordeling
  • Het belang van klantreviews: nu meer dan ooit

    Gepubliceerd op 16 juni 2020
    Categorie

    Consumenten gaan op zoek naar zekerheid bij het online winkelen. Ervaringen en meningen van andere klanten lezen, geeft ze de zekerheid die ze zoeken.

    Thuiswinkel Reviews Header 1920 X 1080 Houten Blokjes Met Sterren
  • Jouw reputatie is nu belangrijker dan ooit

    Gepubliceerd op 29 april 2020

    Hoe bouw en manage je jouw (online) reputatie, zodat bestaande klanten loyaal blijven en nieuwe klanten voor jou kiezen? Dit blog is geschreven door business partner KiyOh.

    Reviews 3 Smileys 800X400