Geschillen
Klachten en geschillen... vrijwel elke webshop krijgt er weleens mee te maken. De kunst is om goed om te gaan met de klacht en die naar tevredenheid van beide partijen op te lossen. Maar hoe doe je dat?
Naast dat ontevreden klanten niet meer bij jouw webshop kopen en je dus klanten verliest, geven ontevreden klanten hun negatieve ervaringen ook door via reviews, social media, vrienden en familie. Om te voorkomen dat ontevreden klanten niet meer bij jou kopen en hun negatieve ervaring delen met anderen, wil je de klager tevreden krijgen. Een klacht is een kans om een ontevreden klant tevreden te maken. Dit is dan ook de kracht van een klacht. Je kan door een klacht een ontevreden klant tevreden maken en op die manier zorg je ervoor dat deze als klant blijft behouden.
Wij helpen je met tips en voorbeelden. Onze jurist Ank van Heeringen beschrijft regelmatig uitspraken van de Geschillencommissie in begrijpelijke taal. Zo kun je leren van andere cases. Heb je nog vragen, of kom je er met de klant niet uit? Neem gerust contact met haar op.
Alle artikelen in Geschillen
Filter op
-
De elektrische step: wel of niet toegestaan in Nederland?
Gepubliceerd op 9 november 2023KennisartikelAls je online een elektrische step koopt, hoe kun je weten of deze op de openbare weg mag worden gebruikt? Hierover heeft de Geschillencommissie Thuiswinkel moeten oordelen.
-
Uitspraak van rechter onderstreept het belang van Thuiswinkel.org
De Hoge Raad heeft geoordeeld dat rechters vanaf nu in iedere rechtszaak moeten toetsen of webshops hun informatieplicht hebben nageleefd.
-
Uitgesproken Ank: Nieuwe wetgeving
Gepubliceerd op 22 juni 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een gekochte wasmachine waarbij na 31 maanden het glas is gesprongen.
-
Uitgesproken Ank: Gebreken ontstaan door gebruik
Gepubliceerd op 31 mei 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over gekochte meubelen waarvan gebreken zijn ontstaan door gebruik.
-
Uitgesproken Ank: Een welles-nietes kwestie
Gepubliceerd op 23 maart 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over twee lampen voor een auto die beschadigd waren bij ontvangst.
-
Uitgesproken Ank: Geen schadevergoeding voor extra vrije dag
Gepubliceerd op 23 februari 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een te late levering waardoor de consument een extra vrije dag heeft moeten nemen.
-
Uitgesproken Ank: Bijdrage kosten voor consument bij levensduur verlengende reparatie
Gepubliceerd op 26 januari 2022KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een defecte televisie waarvan de garantietermijn voorbij is.
-
Uitgesproken Ank: Hogere schadevergoeding
Gepubliceerd op 15 december 2021KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een hogere schadevergoeding van een kliko-ombouw die beschadigd is geleverd.
-
Uitgesproken Ank: Handtekening geplaatst voor onbeschadigde ontvangst
Gepubliceerd op 19 november 2019KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een beschadigd pakket.
-
Uitgesproken Ank: Gratis reparatie
Gepubliceerd op 24 maart 2021KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over een stofzuiger die gerepareerd moest worden wegens een storing.
-
Uitgesproken Ank: Zakelijke aankoop?
Gepubliceerd op 14 oktober 2020KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over de vraag wanneer iets een zakelijke aankoop is.
-
Uitgesproken Ank: Horloge schiet in normaal functioneren tekort
Gepubliceerd op 1 september 2021KennisartikelElke maand behandelt Ank een uitspraak van de Geschillencommissie in Twinkle Magazine. Dit keer gaat het over het functioneren van batterijen die in bepaalde horloges zitten.